پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته و نصب دوربین مداربسته در آسانسور (T)

دوشنبه 30 فروردين 1400
15:20
bagher


هنگام راه اندازی دوربین IP یکی از مهمترین اقدامی که باید انجام دهید به دست آوردن یا پیدا کردن آی پی دوربین مداربسته است. سعی شده در این مقاله به شما آموزش دهیم که آی پی دوربین مداربسته را چطوری پیدا کنیم . لذا در ادامه نحوه به دست آوردن و تغیر آی پی دوربین مداربسته هایک ویژن و سایر دوربین های مداربسته را آموزش می دهیم.

  1. از طریق دستگاه NVR
  2. از طریق نرم افزار های اسکنر شبکه
  3. بازدید وب سایت یا کاتالوگ محصول
  4. بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری

1.از طریق دستگاه NVR

جهت تغیر دادن ای پی دوربین مداربسته در ابتدا باید وارد منوی دستگاه NVR شوید. سپس در بخش تنظیمات وارد قسمت Registration یا Remote شوید. در این بخش می توانید اقدام به شناسایی دوربین های شبکه کنید. همچنین در قسمت پایین آن می توانید دوربین IP اضافه کنید.

در این صفحه با زدن گزینه DEVICE SERCH تمامی IP های دوربین های متصل به شبکه نمایش داده می شوند. در کنار آی پی هر دوربین آیکونی وجود دارد که با کلیک بر روی آن می توانید اقدام به تغیر آی پی دوربین به آی پی مورد نظر خود بکنید.

توجه کنید در صورتی که دو دوربین دارای یک آی پی یکسانی باشند، دستگاه NVR دچار خطا می شود.

2.به دست آوردن ای پی دوربین مداربسته هایک ویژن با نرم افزار ای پی اسکنر

جهت به دست آوردن ای پی NVR هایک ویژن می توانید از نرم افزارهای IP Scanner استفاده کنید. نرم افزار مخصوص دوربین هایک ویژن جهت پیدا کردن ای پی نرم افزار SADP است. پس از نصب نمودن نرم افزار SADP در کامپیوتر، دوربین مداربسته یا NVR هایک ویژن را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل نمایید.

البته اگر دوربین یا NVR شما به سوئیچ شبکه متصل باشد، می توانید لپ تاپ را به جای اینکه به دوربین وصل کنید به سوئیچ شبکه وصل نمایید.

پس از اتصال نمودن لپ تاپ به سوئیچ، نرم افزار ای پی اسکنر SADP آدرس IP و همچنین مدل دستگاه NVR و دوربین های هایک ویژن را که به سوئیچ متصل هستند را پیدا می کند.

در صورتی که می خواهید آدرس ای پی دوربین های مداربسته را به کلاس IP شبکه لوکال خود تغییر دهید. کافی است بر روی نرم افزار SADP کلیک راست نمایید و بر روی گزینه Run As Administrator کلیک نمایید. در بخش راست صفحه باز شده گزینه های مختلفی از جمله IP Address وجود دارد که می توانید آن را تغییر دهید. البته حتما توجه نمایید که ای پی دوربین ها و nvr نباید یکسان باشد.

ویژگی نرم افزار SADP

  • عوض کردن IP address دوربین و NVR هایک ویژن
  • پیدا کردن سریال دستگاه و دوربین

    در صورتی که دوربین مداربسته شما هایک ویژن نیست و سایر برندهای متفرقه می باشد می توانید جهت پیدا کردن ای پی آنها از نرم افزار IW2 می توانید استفاده کنید. در صورتی که کامپیوتر شما به شبکه متصل است با نصب نرم افزار IW2 می توانید شبکه داخلی خود را اسکن نمایید.

    به این ترتیب نرم افزار IW2 را اجرا نمایید و دکمه NEXT را کلیک نمایید تا نرم افزار به صورت اتوماتیک تمام دوربین های داخل شبکه را شناسایی می کند. در این بخش می توانید تمام مشخصات دوربین های ای پی از جمله MAC، IP Address، Model و Firmware Version را به صورت تفکیک برای هر دوربین را مشاهده نمایید.

3.بازدید وب سایت یا کاتالوگ محصول

یک راه حل بسیار ساده و در دسترس، مطالعه کاتالوگ هر محصول می باشد. در صورت عدم موفقیت در هر یک از موارد گفته شده می توانید با مراجعه به سایت برند دوربین مداربسته خود یا پشتیبانی به ای پی دوربین مداربسته خود پی ببرید.

4.بازگرداندن به حالت پیش فرض سخت افزاری

در صورتی که ای پی دوربین مداربسته تغیر داده شده باشد و با کمک روش های گفته شده نتوان به ای پی دوربین ها پی برد؛ بهترین راه حل ریست فکتوری دوربین مداربسته است. دکمه ریست دوربین مداربسته به صورت سخت افزاری بر روی خود دوربین قرار دارد. با نگه داشتن دکمه ریست، دوربین به حالت تنظیمات کارخانه برمی گردد.

نصب دوربین مداربسته در آسانسور

از جمله نقاط پرتردد و حساس در ساختمان ها و مراکز آسانسورها می باشد. لذا نصب دوربین مداربسته در آسانسور جهت پیشگیری از بسیاری حوادث و همچنین ثبت بسیاری از وقایع می تواند مفید باشد. بنابراین در این مقاله سعی داریم درباره انواع دوربین آسانسور، نحوه کابل کشی دوربین در آسانسور و نصب آن صحبت کنیم.

اتصال دوربین مداربسته آسانسور به دستگاه ضبط تصاویر

به دلیل متحرک بودن آسانسور اتصال دوربین مداربسته آسانسور به dvr یا nvr کمی پیچیده است. چرا که در دوربین های مداربسته ای که در اتاق، دیوار و یا سقف آویزان هستند می توان با کمک یک کابل به دستگاه ضبط وصل نمود. اما از آنجا که کابین آسانسور متحرک است باید دوربین مداربسته طوری نصب شود که هیچگونه نویز و قطعی در تصاویر صورت نگیرد.

تجهیزات مورد نیاز جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور

  • کابل ها (Cables)
  • فرستنده (Transmitter)
  • گیرنده (Receiver)
  • دوربین (Camera)
  • دستگاه ضبط تصاویر (DVR – NVR)

1- کابل کشی دوربین در آسانسور

نوع کابل استفده جهت نصب دوربین مداربسته در آسانسور متفاوت است. در صورتی که از سیستم دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید نیاز به کابل شبکه دارید. رایج ترین کابل شبکه Cat6 و از نوع SFTP است. در صورت استفاده از سیستم آنالوگ نیاز به کابل کواکسیال که رایج ترین آن RG59 می باشد. هنگام کابلکشی حتما توجه نمایید که طول کابل ها باید به اندازه طول مسیر حرکت آسانسور باشد. نحوه کابل کشی دوربین در آسانسور نیز متفاوت می باشد:

  • کابل کشی از پائین آسانسور
  • کابل کشی از بالای آسانسور
  • استفاده از تراول کابل آسانسور (Travel Cable)

تراول کابل آسانسور

عموما در آسانسورها برای انتقال جریان و سیگنال ها از کابل تراول استفاده می شود. تراول کابل یک کابل چند هادی است که مدام در حال حرکت است. این کابل ها عمر طولانی دارد و دو نوع می باشند: تراول کابل تخت و گرد. تراول کابل گرد نسبت به تخت رساناتر و انعطاف پذیرتر است. اما با این وجود تراول تخت بیشتر استفاده می شود.

تراول کابل

2- فرستنده و گیرنده لیزری

استفاده از سیگنال لیزری با کمک فرستنده و گیرنده کارآمد می باشد. در این روش فرستنده در زیر کابین آسانسور نصب می شود و گیرنده نیز در کف شفت آسانسور نصب خواهد شد. در این حالت فرستنده و گیرنده به صورت رو در رو در داخل چاه آسانسور با یکدیگر در تماس هستند. دوربین مداربسته نیز از طریق کابل (نوع کابل با توجه به نوع دوربین) در سقف کابین آسانسور نصب می شود.

در نهایت سیستم کار به این صورت می شود که گیرنده از طریق کابل داده ها را به دستگاه nvr یا dvr انتقال می دهد. این گیرنده و فرستنده می تواند تا برد 1.300 فوت نیز کارآیی داشته باشد. البته در این روش ممکن است به دلیل گرد و خاک در چاه آسانسور انتقال داده از طریق لیزر دچار مشکل شود.

3- دوربین مداربسته آسانسور

کلا دوربین های مداربسته از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و تحت شبکه (IP) تقسیم بندی می شوند. لذا می توانید یکی از از انواع دوربین مداربسته را انتخاب کنید. از نظر مشخصات فنی نیز توجه داشته باشید که به دلیل اتوماتیک بودن چراغ های آسانسور، نیازی نیست که دوربین مداربسته انتخابی شما مجهز به مادون قرمز باشد.

همچنین بهتر است دوربین مداربسته در کابین آسانسور دارای زاویه دید 85 تا 95 درجه و لنز آن 2.8 یا 3.6 باشد تا بتواند حداکثر نقاط را پوشش دهد. همچنین قابلیت WDR دوربین می تواند باعث بهبود کیفیت تصویر در هنگام باز شدن درب آسانسور داشته باشد.

از جمله دوربین هایی که می توانید برای آسانسور استفاده کنید دوربین سه گوش (مثلثی)، اسپیددام، دام و یا دوربین مخفی. البته در کابین های جدید آسانسور محل نصب دوربین از قبل در کابین طراحی شده است و بالای دکمه آسانسور بر روی دیوار کابین قرار دارد.

4- دستگاه ضبط تصاویر

دستگاه DVR یا NVR متناسب با نوع دوربین مداربسته با استفاده از کابل ها به دوربین متصل شده و تصاویر را پردازش می کند. برای اینکه بتوانیم تصاویر چندین آسانسور را در ساختمان های بزرگ داشته باشیم، لازم است دستگاهی با چند کانال متناسب با نیازمان تهیه کنیم.

منابعی برای مطالعه بیشتر : هایک ویژن تی وی تی

مبدل PoE به کواکس چیست و کاربرد آن

در صورتی که در آسانسوری دوربین آنالوگ با کابل کشی کواکسیال وجود دارد و می خواهید سیستم مداربسته را به IP ارتقا دهید لازم است از مبدل POE به کواکسیال استفاده کنید. با کمک این مبدل دیگر نیازی تغییر کابل کشی آسانسور نیست.

نکاتی در مورد نصب دوربین مدار بسته در آسانسور

  • در صورت نصب دوربین در آسانسور حتما باید از برچسب هشدار نصب دوربین در آسانسور استفاده کنید، در غیر این صورت به دلیل تعرض به حقوق شهروندی مرتکب جرم شده اید.
  • توصیه می شود لنز دوربین آسانسور به وسیله کاوری محافظت شود.
  • به دلیل فضای کوچک آسانسور و در معرض دید نبودن؛ دسترسی به دوربین آسانسور آسان است. به همین دلیل توصیه می شود از دوربین های توکار و مخفی استفاده کنید.
  • صدا نیز به اندازه تصویر مهم است. لذا توصیه می شود دوربین های داخل کابین آسانسور دارای میکروفن باشد. چرا که در بسیاری از حوادث ثبت صدا در کنار تصویر می تواند بسیار مفید باشد.
  • شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست.


[ بازدید : 202 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / صنعت امنیت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]