امنیت فیزیکی دوربین مداربسته

سه شنبه 25 خرداد 1400
12:28
bagher


عموما دوربین مداربسته در همه جای دنیا در محل ها به دو منظور تجهیز میشود.
۱_ داشتن اشراف به محیط مورد نظر و تامین امنیت ( البته وجود فیزیکی دوربین به خودی خود در بسیاری از موارد حکم یک عامل بازدارنده برای وقوع جرم ها می باشد)

۲_ جهت کنترل و عملکرد افراد

موضوع مهمی وجود دارد که در هر دو این موارد مشترک است و آن امنیت فیزیکی دوربین میباشد.
طبیعی ست که انسان ها در هر شرایطی از کنترل شدن و رصد خود و عملکردشان ، احساس خوبی ندارند ، این موضوع گاهی به قدری مهم می شود که افراد به فکر تخریب و خرابکاری دوربین و تجهیزات مربوط به آن می افتند ویا افراد مجرم برای پنهان ماندن از چشم دوربین های مداربسته ناگزیر به قطع جریان برق و یا انهدام سیستم نظارت تصویری می شوند.
مواردی که برای جلوگیری از این اتفاقات باید رعایت شود بسیار هستند، اما در این مطلب به مهم ترین آنها می پردازیم .

نکات مهم را به دو دسته اصلی تقسیم میکنیم .
اول : مواردی که در حین نصب و تجهیز سیستم ها باید رعایت شود.
دوم : مواردی که بعد از نصب و شروع به کار سیستم ها باید صورت بگیرد.
به دسته نخست می پردازیم :
الف: برای تامین برق اصلی دستگاه ها و دوربین ها همیشه از UPS ( برق اضطراری) استفاده کنید.
ب: جهت جلوگیری از پوسیدگی و فرسایش کابل ها ناشی از نور مستقیم آفتاب و شرایط جوی ، همچنین جهت جلوگیری و دشواری برای بریدن کابل ها و خرابکاری توسط افراد، به چند روش میتوان عمل کرد:

* عبور دادن کابل ها از داخل لوله های فلزی ( معروف به لوله برق )

* عبور دادن کابل ها از داخل لوله های خرطومی قابل انعطاف با لایه داخلی فلزی ( فلکسیبل)

* قرار دادن کابل ها داخل ترانک و داکت های پلاستیکی مقاوم

پ: در طراحی و جانمایی دوربین ها توسط کارشناسان مربوطه باید به ۴ موضوع مهم اشاره کرد:

اول : ارتفاع دوربین ( جهت جلوگیری از سرقت و تخریب )

ارتفاع دوربین باید به اندازه ای باشد که دسترسی به آن سخت یا غیر قابل ممکن باشد و از جهتی هم دید دوربین مطلوب باشد .

دوم : همپوشانی

در مواردی که ناگزیر هستید دوربین ها را در ارتفاع کم نصب کنید به نکته همپوشانی دقت کنید .
دوربین ها باید یکدیگر را در تصاویر پوشش دهند به شکلی که اگر قرار است برای یکی از آنها اتفاقی رخ دهد ، دوربین دیگری این اتفاق را ثبت کند .

سوم : انتخاب مسیر مناسب عبور کابل ها

حدالامکان سیستم را بسته به شکل ظاهری و نقشه محیطی محل ، طوری طراحی کنید مسیر عبور کابلها در دید دوربین ها باشد و در مواردی که امکان پذیر نیست از نکات امنیت کابل ها که قبلا ذکر شد استفاده کنید.

چهارم : نقاط کور

بالاترین امتیاز امنیت در یک سیستم مداربسته ، شکل طراحی آن به گونه ایست که از پیشامدن نقاط کور جلوگیری شود .
در اکثر موارد با رعایت مورد همپوشانی این مشکل برطرف خواهد شد و در موارد دیگر نیز با اضافه کردن تعداد دوربین ها و یا انتخاب لنز مناسب ( لنز عریض ، معمولی و زوم ) این اشکال رفع خواهد شد.

ت: دقت در انتخاب اتصالات نگه دارنده (پیچ ، رولپلاک ، رول بولت ، قلاب ، سیم بکسل و …) ، نسبت به مقاومت دیوار ها و سقف برای نصب دوربین ، به شکلی که از محکم شدن و مقاوم بودن اتصالات اطمینان کافی داشته باشید.

ث: اگر از باکس ( جعبه تقسیم روکار ) در کنار دوربین استفاده میکنید ، از عایق بودن آن مطمئن شوید .
توسط نوار های عایق کننده و مسدود کننده هایی که جز متعلقات باکس ها هستند جهت عایق کردن باکس ها و جلوگیری از نفوذ آب و گرد و غبار به داخل آنها استفاده کنید.

ج: از قابل دسترس بودن سیم و کابل دوربین و سیستم خود جدا” جلوگیری کنید و حتی کابل کوتاهی که از دوربین تا باکس ( جعبه تقسیم روکار ) وجود دارد را با لوله خرطومی مخصوص بپوشانید .

چ: از محکم شدن پیچ هایی که روی دوربین جهت تنظیم لنز و زاویه دوربینهستند اطمینان پیدا کنید ، چون بعد از گذشت زمان ، زاویه و لنز دوربین تغییر خواهد کرد و ممکن است سیستم شما دچار نقطه کور شود.

ح : حتما در تخمین و برآورد تجهیزات در زمان کارشناسی و نیاز سنجی ، رک (کابینت مخصوص جهت نگهداری دستگاه ها و تجهیزات اتاق کنترل ) را به سیستم اضافه کنید.

حال در این قسمت به مورد دوم میپردازیم:

موارد بعد از نصب و تجهیز سیستم:

الف: از نشان دادن تصاویر دوربین به افراد غیر مسئول جدا خودداری کنید. این امر موجب حفظ شدن زاویه و دید دوربین خواهد شد و به مرور زمان نقاط کور که از دید دوربین ها پنهان هستند آشکار خواهد شد.

ب: محل مانیتورینگ ، جهت حفظ حریم و جلوگیری از ورود افراد متفرقه، ترجیحا جایی قرار بگیرد که درب آن اتاق بسته شود و امکان قفل شدن نیز وجود داشته باشد.

پ: اگر از رک استفاده میکنید ، درب آن را همیشه قفل نگه دارید.

ت: به محض تحویل سیستم از نصاب های مربوطه رمز ورود به منوی مدیریت دستگاه را از حالت پیش فرض خارج کرده و آن را تغییر دهید .

جهت حفظ امنیت بیشتر و به خصوص زمانی که از سرویس انتقال تصویر استفاده میکنید ، حتما هر چند روز یکبار ، رمز عبور دستگاه خود را تغییر دهید .
رمز عبور استاندارد وایمن ، تلفیقی از اعداد ، حروف بزرگ و کوچک و استفاده از کاراکتر های خاص میباشد .
توجه داشته باشید که هر چقدر رمز عبور پیچیده تر باشد ، عمل شکستن و حدس زدن آن سخت تر و یا غیر ممکن خواهد بود .

ث: برای نگه داشتن تصاویر در حافظه دستگاه در بازه زمانی حداقل یک ماهه ، به شکلی که هر زمان به دستگاه مراجعه کردید ، جدید ترین تصاویر را داشته باشید ، سیستم را روی حالت ضبط پیوسته (Overwhrite) قرار دهید .

در این حالت به محض پر شدن فضای دیسک اصلی به صورت خودکار از قدیمی ترین لحظه ضبط شده پاک کرده و لحظه جدید را جاگیزین آن خواهد کرد.
عموما دستگاه ها در حالت پیش فرض این امکان را به حالت فعال دارند ، اما باز هم برای اطمینان خاطر دوباره آن را بررسی کنید .

ج: در طول استفاده از سیستم مداربسته خود ، و در طی گذر زمان ، ممکن است لحظاتی اتفاق بیافتد که نیازمندید آن تصویر را از دستگاه استخراج کنید .
پیشنهاد می شود تصاویر و لحظات مهم و ضروری موجود در حافظه دستگاه را در جای دیگر مثل هارد اکسترنال کپی کرده و نگهداری کنید.

با عنوان این موارد و رعایت آنها توسط شما امید است امنیت سیستم مداربسته شما تامین شود.


[ بازدید : 252 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / صنعت امنیت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]