لیست بهترین صفحات طراحی سایت مشاغل

شنبه 28 دی 1398
15:46
bagher

با کلیک بر روی هر ریک از موضوعات زیر می توانید جزییات بسیار مفیدی برای طراحی سایت شغل خود بدست آورید.


[ بازدید : 157 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

انواع درب اتوماتیک شیشه ای و آشنایی با نحوه عملکرد آن

شنبه 28 دی 1398
15:45
bagher


پیشرفت تکنولوژی سالهاست که با سرعت بالایی صورت می‌پذیرد و دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای به بازار عرضه می‌شوند. در اطراف خود نگاه کنید و به وضوح ببینید که از ظاهر ساختمان ها تا مصالح تشکیل دهنده درب ورودی تا آجر آن نسبت به گذشته تغییر کرده است.

بنابر اعلام شرکت قائم الکترونیک، درب اتوماتیک یکی از این تجهیزات است که رفت‌وآمد و تردد را بسیار ساده کرده است. البته سهولت در رفت‌وآمد، تنها مزیت نصب درب اتوماتیک نیست. این روزها شاهد نصب درب اتوماتیک در بسیاری از ساختمان‌های تجاری، اداری و گاها مسکونی هستیم. مزایای بسیاری که این درب‌ها دارند، باعث شده تا بسیاری از افراد به خرید و نصب آن‌ها علاقه‌مند باشند و در ساختمان‌های خود از آن بهره ببرند.

انواع درب‌های اتوماتیک

مدل‌ها و انواع مختلفی از درب اتوماتیک توسط شرکت‌های مختلف، تولید و عرضه می‌گردند. در کشور ما تولیدکنندگان مختلفی همچون قائم الکترونیک در این زمینه فعالیت می‌کنند و انواع مختلف این درب‌ها را با کارایی متنوع، طراحی و اجرا می‌کنند. به‌طورکلی درب‌های اتوماتیک ازنظر ساختار به ۶ گروه زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • درب کشویی یا اسلایدینگ
  • درب نیم‌گرد یا قوسی
  • درب چرخان یا گردان
  • درب‌های مثلثی یا زاویه شکسته
  • درب‌های تلسکوپی
  • درب‌های اتوماتیک تاشو

این نوع درب‌ها از جنبه عملکرد و نوع کارایی نیز به سه بخش زیر دسته‌بندی می‌شوند که شامل:

  • درب‌های الکترومکانیکی (عملکرد: چرخ‌دنده و گیربکس)
  • درب‌های هیدرولیک (عملکرد: فشار مایعات و فشار روغن)
  • درب‌های پنوماتیک (عملکرد: فشار گاز یا فشار باد)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تبلیغات میان متنی/

درب شیشه ای چیست؟ا یکی از ملزومات دکوراسیون لوکس و مدرن ساختمان های امروز به حساب می آیند. قیمت درب شیشه ای را در سایت قائم الکتریک مشاهده کنید. همچنین درب ورودی ساختمان ها نیز برای حفظ امنیت عبور و مرور نیازمند تجهیزات راهبند است. قیمت راهبند را از قائم الکترونیک به راحتی دریافت کنید. تیم نکته عمومی و عامیانه این است که در شیشه ای یا همان درب شیشه ای به درب اتوماتیک شیشه ای اشاره دارند. درب شیشه ای در انواع مختلف را از قائم الکترونیک بخواهید.

تبلیغات میان متنی

------------------------------------------------------------------------------------------------------

درب اتوماتیک کشویی

یکی از انواع درب اتوماتیک که تقریباً در بیشتر مکان‌های عمومی کارایی و استفاده دارد، درب اتوماتیک کشویی است. از این درب معمولاً برای محیط‌های کاری، اداری، تجاری و گاهأ برای ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. در واقع فارغ از تجاری یا مسکونی بودن محل استفاده، کاربرد این نوع درب‌ها بیشتر در مکان‌هایی است که از عبور و مرور زیادی برخوردارند. درب اتوماتیک کشویی، دارای یک حسگر جهت تشخیص حضور افراد در مقابل درب بوده که موجب باز و بسته شدن اتوماتیک درب می‌شود.

مزایای استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای

تمام مجموعه‌های کاری به دنبال کسب رضایت مشتری و ارباب‌رجوع هستند. در واقع این مشتری‌ها هستند که به یک کسب‌وکار اعتبار می‌بخشند. هر نوع امکاناتی که بتواند دسترسی آسان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهد، نوعی سرویس‌دهی به مشتری تلقی می‌شود. درب اتوماتیک می‌تواند تردد افراد به یک مکان را بسیار آسان‌تر از زمانی کند که یک درب معمولی در آنجا نصب‌ شده باشد. این موضوع زمانی پررنگ‌تر جلوه می‌کند که کودکان، افراد سالمند، افرادی که ناتوانی‌های حرکتی دارند و ... بخواهند وارد یک مجموعه شوند. توان جسمانی این عزیزان معمولاً کمتر از افراد عادی است و نصب درب اتوماتیک، رفت‌وآمد این عزیزان را بسیار ساده‌تر خواهد کرد. همچنین افرادی که از ویلچر یا عصا نیز استفاده می‌کنند هم به‌سادگی می‌توانند از طریق درب اتوماتیک، رفت‌وآمد کنند.

درب‌های اتوماتیک در مدل‌ها، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای مکان و موقعیت خاصی مفید و کاربردی هستند. درب اتوماتیک شیشه‌ای به‌عنوان یکی از انواع درب‌های اتوماتیک پرکاربرد شناخته می‌شود. این روزها استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای بسیار مرسوم شده است و آن‌ها را در بسیاری از ساختمان‌ها مشاهده می‌کنید. برخی از مکان‌هایی که در آن‌ها از این درب‌ها استفاده می‌شود عبارت‌اند از:

  • ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و ایستگاه راه‌آهن
  • بانک‌ها
  • ادارات
  • سازمان‌ها و بسیاری از مجموعه‌های کاری
  • هتل‌ها
  • سالن‌ها
  • کافه‌ها و رستوران‌ها

به‌طورمعمول درب‌های اتوماتیک در هر مکانی نصب می‌شوند. در هر مکانی که احساس می‌کنید نیاز به نصب درب اتوماتیک وجود دارد، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. این درب‌ها بسیاری از ضعف‌های درب‌های قدیمی را کاهش داده‌اند و البته برای خرید درب‌های اتوماتیک، باید بودجه‌ی بالاتری نیز در نظر بگیرید. هزینه‌هایی که خرج خرید درب اتوماتیک می‌کنید، مزایای زیر را برای شما به همراه خواهد داشت:

  • سهولت رفت‌وآمد برای کودکان، افراد سالخورده، افرادی که ضعف فیزیکی و حرکتی دارند و ...
  • افزایش بهداشت فردی و عمومی با نصب درب اتوماتیک
  • کمک به کاهش هزینه‌ها و ذخیره انرژی

نحوه‌ی عملکرد درب اتوماتیک

در واقع تشخیص فرد توسط سنسور، نقطه‌ی شروع عملکرد درب اتوماتیک است و پس‌ از آن درب باید باز یا بسته شود. سنسورهای درب به یک درایو الکترونیکی متصل می‌شوند که این درایو از طریق یک درایو کمکی یا چرخ‌دنده به هیئت‌رئیسه‌های درب متصل می‌شود. چرخ‌دنده‌ها توسط کمربندهای لاستیکی حرکات باز و بسته شدن درب را تنظیم می‌کنند و در ادامه به‌وسیله‌ی غلطک‌هایی که در زیر درب قرار دارند، درب اتوماتیک به‌راحتی باز و بسته می‌شود.

این روزها درب‌های اتوماتیک بسیار راحت و کاملاً امن تولید می‌شوند و همواره تولیدکنندگان در بخش‌های تحقیق و توسعه‌ی خود، به دنبال راه‌هایی هستند که آن را زیباتر و درعین‌ حال کارآمدتر کنند. ممکن است در آینده‌ای بسیار نزدیک، شاهد تولید درب اتوماتیک با قابلیت‌ها و سطح هوشمندی بالاتری باشیم و درب‌های امروزی به نظرمان ساده و معمولی به نظر برسند.

شرکت قائم الکترونیک به‌عنوان پیشگام در صنعت درب‌ شیشه ای با مجموعه‌ای متشکل از کارشناسان و تکنسین‌های مجرب در حوزه‌ی مهندسی الکترونیک، با هدف انجام خدمات مطلوب در حفظ، نگهداری و پشتیبانی روزافزون در راستای کسب رضایت مشتریان داخلـی و خارجی در خدمت شما سروران گرامی می‌باشد. همچنین شرکت قائم الکترونیک ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین انواع راهبند پارکینگ است با مراجعه به سایت این شرکت می توانید لیست قیمت درب شیشه ای و دیگر محصولات را مشاهده کنید.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



[ بازدید : 111 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

لیست وبلاگ های طراحی سایت

شنبه 28 دی 1398
15:45
bagher

مهندسی فروش چیست و چه کاربردی دارد؟

سه شنبه 26 آذر 1398
11:31
bagher

مهندسی فروش چیست و چه کاربردی دارد

قبل از اینکه بخواهیم بگوییم که مهندسی فروش چیست بهتر است بگوییم که مهندسی فروش چه چیزهایی نیست. بسیاری از افراد فکر می کنند که مهندسی فروش این است که تکنیک ها و تاکتیک های فروش آموزش داده شود و با اجرای این تکنیک ها افزایش فروش داشته باشند، در حالیکه در مهندسی فروش تکنیک های فروشندگی آموزش داده نخواهد شد، بلکه مهندسی فروش طراحی و یا بهتر است بگوییم طراحی مجدد سیستم و فرآیند های کاروکسب است، و نگاه در مهندسی فروش نگاه استراتژی و نگاه سیستمی است که باعث می شود یک مهندس فروش مجهز به تفکر سیستمی و تفکر استراتژی شود، علاوه براین در مهندسی فروش در خصوص برندینگ ، بازاریابی، تفکر سیستمی ، تفکر استراتژی، انواع استراتژیهای بازاریابی و تاحدودی درخصوص حوزه مالی و شرح وظایف فروشنده ها و مدیر فروش ها با توجه به میزان اهمیت هر یک در این پازل صحبت خواهد شد.

به واقع مهندسی فروش این است که دیدگاهی به ما بدهد تا بتوانیم ریشه کاروکسب خود را آنچنان قوی طراحی کنیم تا بتوانیم در مقابل بحران ها مقاومت داشته باشیم.

برای تعریف مهندسی فروش و کاربردهای آن بهترین منبع در اینترنت سایت www.referenceforbusiness.com است که مرجعی برای تعریف واژگان دنیای تجارت و بازاریابی است. قطعا در سایر دانشنامه ها مانند ویکی پدیا و غیره هم میتوان تعاریفی از مهندسی فروش یافت که کارساز باشند. در این مقاله ما دیدگاه های مختلف را در مقاله بیان کرده و سعی می کنیم، یک دیدگاه کلی بصورت بسیار ساده و کاربردی ارائه دهیم.

مهندسی فروش

مهندسی فروش چیست و چه کاربردی دارد؟

مهندسی همانطور که همه میدانیم یک علم است که براساس انجام محاسبات دقیق ریاضی اقدام به یافتن پاسخ برای علوم مختلف می کند. اکثر ما مهندسی را با علومی مانند عمران ، ریاضی و فیزیک میشناسیم. در حوزه های علوم انسانی و بازاریابی امروزه مهندسی کاربردی کمتر از رشته های عمران و ریاض و غیره ندارد. در واقع با پیچیده شدن روابط بازار، امروزه برای فروش باید با علومی مانند آمار و حسابداری آشنا باشیم. با علوم همچون آمار و حسابداری ما داده هایی را از مشتریان و نحوه تعامل با آنان گرداوری می کنیم. در مهندسی فروش وظیفه ما تبین قوانینی برای گسترش میزان فروش بر مبنای این علوم و نیز سایر داده های موجود است.

در یک تعریف ساده، مهندس فروش کسی است که اطلاعات فنی و تکنیکی کافی در مورد محصولی که قصد فروش آن را دارد داشته و در ضمن مهارت های فروشندگی بالای نیز داشته باشد. هوش کافی برای تلفیق این دو و توان تحلیل نحوه عملکرد پس از موفقیت و شکست در فروش از ویژگی های اصلی یک مهندس فروش است.

در فروشندگی و بازاریابی ما با یک ارتباط تنگاتنگ میان فروشنده و خریدار روبرو هستیم. فعالیت هایی که یک فروشنده و یا یک بازاریاب انجام میدهد، از دریافت سفارش کالا تا تحویل کالای خریداری شده به مشتری را شامل شود. در واقع برای تفکیک فروشندگی از مهندسی فروش تنها میتوان به توان بالاتر در مدیریت و افزایش فروش یک مهندس فروش اشاره کرد.

توصیف شغل مهندس فروش

یک مهندس فروش با ترکیب دانش فنی و مهارت های فروش به یک سطح تعادل برای برطرف کردن خواسته های مشتری دست میابد. این سطح تعادل به میزان دانش و شناخت محصولی که میخواهد بفروشد بستگی دارد .

مشتریان و مخاطبان یک مهندس فروش معمولا کارکنان بخش فنی سازمانهایی هستند، که کار خرده فروشی انجام نمیدهند. مثال: کارخانه ها ، شرکت های خدمات عمومی ، مقامات محلی و بیمارستان ها .

کار یک مهندس فروش دقیقا چیست؟

یک مهندس فروش برای اطمینان از نیازهای مشتری و شرکت خود با فروشندگان بخش های دیگر و همچنین سایر کارمندان، مانند کارمندان طراحی و توسعه، خرید ، تولید و مدیران ارشد ارتباط برقرار می کند.

یکی از وظایف مهندس فروش بازبینی روش های بکارگرفته شده از نظر تئوری و شیوه اجرا است.

مهندسی فروش راه های ایجاد محیط های جدید برای افزایش سود را ترسیم کرده و همواره، با خلاقیت و بازآفرینی روشهای جدید فروش، میزان عرضه محصولات شرکت را افزایش میدهد.

کار روزانه مهندس فروش در یک شرکت معتبر:

جستجو برای مشتریان جدید که میتوانند از کالا و محصولات شما در محدوده ای که کالا را عرضه می کنید سود ببرند.

  • ملاقات حضوری با مشتریان بلقوه.
  • ایجاد و حفظ ارتباطات با مشتریان
  • مدیریت و تامین نیاز های مشتریان
  • قانع کردن مشتریان به اینکه کالا و خدمات شما نیاز های آنان را به بهترین وجه برطرف می کند.
  • گرداوری خواسته های مشتریان(دفتری که مشتری میتواند در باره کلا نظرش را بدهد و مانند آن)
  • مذاکره در باره شرایط قرارداد و یا مناقصه
  • مذاکره و بستن قرارداد با راضی کردن مشتری به پذیرفتن شرایط قرارداد.
  • پیشنهاد سرویسهای خدمات پس از فروش
  • مدیریت مشتریان و حساب آنها
  • آنالیز هزینه و فروش
  • ایجاد گزارش برای دفتر مرکزی
  • حضور در بازارهای هدف فروش محصول
  • ضبط و نگهداری اطلاعات تماس مشتریان
  • همکاری در همآهنگی پروژه های فروش
  • پشتیبانی از بازاریابی، با شرکت در نمایشگاه ها، کنفرانس ها و سایر رخدادهای بازاریابی
  • ارائه پیشنهادات فنی و توضیح نحوه براورده شدن نیازهای مشتریان با کالای تولیدی ما.
  • تهیه تکنیک های دستیاری پیش از فروش و آموزش های محصول
  • همکاری با دیگر اعضای تیم فروش و سایر کارشناسان فنی
  • حل مشکلات مشتریان
  • کمک به طراحی کالاهای سفارشی
  • تهیه ابزار و لوازم ورزشی برای تیم فروش

تفاوت یک مهندس فروش و یک فروشنده در چیست؟

در واقع میتوان گفت که مهندسی فروش تلاش دارد تا با استفاده از تکنیک های مهندسی ساز و کار های فروش را تغییر دهد و منجر به ارتقاء آنها شود.

در واقع یک مهندس فروش علاوه بر اینکه خود ممکن است مانند یک فروشنده وارد مزاکره و فروش شود. میتواند با تاکتیک های جدید فروش میزان فروش را افزایش دهد.

عمده کاربرد مهندسی فروش در عرضه و بازاریابی محصولات خاص صنعتی میباشد. ولی امروزه شاهد گسترش آن به شاخه های عمومی تر بازاریابی هستیم.

با توجه به گسترده شدن انواع مدل های بازاریابی و پیچیدگی محصولات، مهندسی فروش میتواند با استفاده از دانش فنی خود به کمک فروش هر چه بیشتر محصولات رود.

بلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید خدمات درب شیشه ای ، راهبند ، دوربین مدار بسته و کرکره برقی را به بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمان نصب را در تهران و کل ایران داشته باشید با شرکت قائم درب تماس بگیرید.

تبلیغات درون متنی



چگونه با مهندسی فروش به موفقیت برسیم؟

ترکیب علم مهندسی و دانش فنی از یک محصول و توان فروش بالا، موجب میشود که بکارگیری مهندسی فروش سهم کالا و خدمات شرکت از بازار را توسعه دهد.

مهندسی فروش با تهیه گزارش عملکرد فروشندگان و بازخورد مشتری از کلا ، میتواند در تبیین سیاست تغییر کیفیت کالای تولید شده موثر باشد.

فروش و مشاوره در مهندسی فروش

هدف شغل مهندسی فروش این است که به مشتری بلقوه کمک کند که ویژگی های کالای تولید شده را درک کرده و آن را با سایر کالا ها مقایسه کند، تا با کمک این مقایسه بتواند، برای رفع مشکل خود تصمیم به استفاده از کالا و خدمات تولید شده بگیرد. مهندسی فروش باعث افزایش اطمینان مشتری به کالای خریداری شده میگردد. هدف نهایی شغل مهندسی فروش بالا بردن میزان فروش محصولات یک شرکت میباشد.

مراحل اصلی مهندسی فروش

یافتن مشتریان بلقوه:

با توجه به نوع کالا و خدمات عرضه شده در شرکت یک مهندس فروش باید بسادگی بتواند، مشتریان بلقوه شرکت را شناسایی کند. مثلا یک شرکت تولید کننده سر سیلندر، مشتریان بلقوه اش شرکت ها تولید خودرو، عرضه کنندگان خدمات تعمیر و در آخر هم رانندگان خودرو می باشند. شناخت مشریان بالقوه، شانس پیروزی در بازاریابی محصولات و فروش آن را بسیار بالا می برد.

برای برقراری ارتباط با مشتریان بلقوه باید کمی تحقیق کرده و وسیله های بازاریابی که بیشترین مشتری جذب آن می شود را بکاربرد. مثلا در ایران معمولا اس ام اس تبلیغاتی با سرعت بالا موجب افزایش مخاطب می شود.

برقراری تماس با مشتری بلقوه:

در تماس اولیه از سوی مهندس فروش با شرکت یا فرد برای فروش محصول باید اطلاعاتی ازشرکت یا فرد بدست آورد و نحوه بازاریابی را بر اساس این اطلاعات باید تغییر داد.

تحقیق در باره شرکت خریدار باید شامل هزینه تقریبی بابت کالاهای مشابه، میزان تقریبی توان مالی، آشنایی با کالا و خدمات تولید شده میباشد.

تماس برای فروش محصول:

بعد از اینکه در تماس اول با نشان دادن اینکه از نیازها ی شرکت خریدار آگاهی دارد. در گام بعدی باید مشتری را به خریدار تبدیل کرد. برخی از مهندسین فروش این مرحله را حضوری انجام می دهند.

معرفی کالا برحسب نیاز مشتری:

در این گام یک مهندس فروش باید بر اساس نیاز های مشتری کالای خود را تبلیغ و بازاریابی کند. این جمله به معنای تبلیغ غیر واقعی نیست . بلکه به معنی تبلیغ ویژگی هایی از کالا تولید شده است، که نیاز مشتری را برطرف می کند. مثلا اگر شما برای یک شرکت تولید قفل بازاریابی انجام می دهید و مشتری شما شخصی است، که اخیرا مورد دستبرد قرار گرفته ویژگی های ضد اسید و ضد برش بودن قفل میتواند بسیار سریع تر از تنوع رنگ محصول شما را به هدف فروش برساند.

نحوه پاسخگویی به سوالات مشتری:

هنگامی که مشتری یک کالای گرانقیمت تهیه میکند. سوالات فنی و روانی از بازاریاب می پرسد. که خود را قانع به انجام یک خرید درست کند. گاهی یک جمله: این انتخاب عالی و درست بود. کارساز است و گاهی نیاز است که ساعت ها به مشتری مشاوره فنی بدهید. برای هردو آماده باشید. زیرا در صورتی که مشتری به یک کلمه تائید نیاز داشته باشد ساعت ها سخنرانی در باره مشخصات فنی او را دو دل می کند. در صورتی که مشتری خواهان اطلاعات فنی باشد. نداشتن این اطلاعات میتواند منجربه از بین رفتن شانس فروش شود.

نهایی کردن فروش:

شاید این نکته برای کسانی که در صنعت فروش حضور نداشته اند، بی اهمیت جلوه کند ولی مهمترین قسمت یک قرارداد نهایی کردن فروش است . قراداد فروش را تایپ می کنید و یا می نویسید اهمیتی ندارد. مهم این است که مشتری حداقل زمان ممکن را صرف نهایی کردن فروش کند. اگر نیاز به وارد کردن جزئیات زیادی در قرارداد دارید. یک برنامه نویس استخدام کنید، که این کار را در نرم افزاری برایتان ساده سازی کند.

جلب رضایت مشتری با پیگیری بعد از خرید:

کسب نظر مشتری در باره کالا و ارائه خدمات پس از فروش مناسب برای مشتری، باعث میشود که مشتری حس کند اهیمت او برای شما بیش از پولی است که، بابت خرید کالا داده است.

یک مهندس فروش موفق کسی است که بتواند براحتی تکنیک های فروش را با اطلاعات خود از کالا در هم آمیزد و بیشترین فروش را برای شرکت فراهم آورد.

مهندسی فروش چه کمکی به کار و کسب ها می کند؟

کمکی که مهندسی فروش به سازمان ها و کار و کسب ها می کند این است که در بدترین شرایط اگر دو یا سه بخش از مطالب آموخته داده شده را اجرا کنند براحتی به افزایش سود ۲۵ تا ۱۲۵درصدی خواهند رسید، اما باز هم تأکید می کنم که این افزایش سود به شرطی است که مطالب را اجرا کنند.

تردید نکنید که یک تغییر کوچک، تفاوتی بزرگ در درآمد، وفادارسازی مشتریان، رضایتمندی آن‌ها را باعث می شود، همچنین موجب کاهش فرصت های از دست رفته شده و تعداد مشتریان دائمی را افزایش می دهد.

در مهندسی فروش چه یاد می گیریم؟

بطور خیلی خلاصه در مهندسی فروش یاد میگیریم که چگونه تفکر سیستمی و تفکر استراتژی داشته باشیم، چگونه مطالب آموخته شده را اجرا کنیم و مهمتر اینکه بر نحوه اجرای آنها نظارت کامل داشته باشیم.

سرفصل های آموزشی مهندسی فروش عبارتند از:

  • مفاهیم و تعاریف کلی ( بازاریابی، استراتژی بازاریابی، برندسازی،فروش و …)
  • سیستم سازی
  • تصمیم گیری و تصمیمات استراتژیک
  • داشبورد کسب و کار
  • قلب بازاریابی یا STP
  • مارکتینک میکس Marketing Mix
  • افزایش سود با منابع موجود
  • حساب و کتاب مالی در کسب و کار
  • استراتژی های بازاریابی
    • استراتژی های کلان بازاریابی
      • استراتژی های رقابتی پورتر
      • استراتژی های اقیانوس آبی
    • استراتژی های کوتاه مدت یا تاکتیکی
      • استراتژی های جنگی
      • استراتژی رشد (ماترس آنسف)
  • ماتریس بوستون
  • و…

تفکر استراتژی

اگر بخواهیم با یک مثال خیلی ساده تفکر استراتژی را توضیح دهیم می گوییم تفکر استراتژی یعنی اینکه در تصمیم گیری ها فقط تا نوک بینی خود را نگاه نکنیم و حداقل بیست متر جلوتر را هم ببینیم تا بتوانیم موانع را شناسایی کنیم، پیامد تصمیم هایی را که می خواهیم بگیریم را در نظر بگیریم، دید بلند مدت در تصمیم گیری ها داشته باشیم و بدانیم که هر فکر، تصمیم و حرف ما چه تأثیری بر کاروکسب ما خواهد داشت.

تفکر سیستمی

جهان هستی مملو از سیستم های بزرگ و کوچک است، سازمان ما هم یک سیستم است ،ساده ترین مثال برای یک سیستم بازی دومینو است، که اگر یک تکه از دومینو افتاد تأثیر آن در همه دومینو مشاهده می شود، تفکر سیستمی در واقع به این معناست که اگر می خواهید یک مهره از سازمان و یا کاروکسب‌تان را دست بزنید باید مراقب باشید که تأثیر آن را بر روی چه مهره های دیگری مشاهده خواهید کرد؟ و در نهایت تأثیر آن بر کل کاروکسب و سازمان تجاری شما چه خواهد بود؟

فلسفه مهندسی فروش چیست؟

اینها آمارهای جهانی هستند که پس از تحقیقات فراوان بدست آمده اند و نشان می دهند که مدیریت یک کاروکسب چقدر می تواند کار سختی باشد، و کوچکترین تصمیم هرچقدر هم به ظاهر کم اهمیت میتواند باعث نابودی یک کاروکسب شود.

امروز با هر مدیر کاروکسبی که صحبت می کنیم درمی‌یابیم که دغدغه اصلی اش سود دهی مجموعه ای است که دارد. ما بعنوان مدیر کاروکسب خود تمام تلاش مان را می کنیم تا بتوانیم بیشترین سود را به مجموعه برسانیم و به همین خاطر ، اکثر مدیران در اندیشه افزایش مشتریهای کسب و کارشان هستند اما سؤال مهم این است که آیا صرفاً افزایش مشتری همیشه منجر به افزایش فروش میشود؟ آیا افزایش مشتری و افزایش فروش قطعاً منجر به افزایش سود می شود؟ و سؤال دیگر این است که آیا همیشه بهترین راه افزایش سودهی یک سازمان تجاری، افزایش مشتری های آن مجموعه است؟

و سؤال مهمتر این است که فرض کنیم به یک سود عالی در کارو کسب خود رسیدیم، چکار می توانیم و چه کار باید انجام دهیم که سال به سال این سود رشد داشته باشد و یا حداقل از این سود کمتر نشود؟

با توجه به آمارهای ارائه شده و بحران های اقتصادی که هر روز در کشورمان شاهد آنها هستیم از جمله: افزایش ناگهانی قیمت ارز، تورم های شدید و کاهش قدرت خرید مردم چگونه می توانیم هرسال به سود دلخواه و مورد نظرمان برسیم؟


[ بازدید : 131 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas چیست؟

سه شنبه 26 آذر 1398
11:28
bagher

بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas چیست؟

بوم مدل کسب کار یک زبان مشترک برای ارتباط افراد و ترسیم افکار و جمع بندی نظرات می باشد.

اگر کسی بخواهد از شما بپرسد که کل استارتاپ یا (به طور کلی) کسب و کارتان را در عرض کمتر از ۱۰ دقیقه به من توضیح بده؛ بهترین کاری که می توانید بکنید این است که بروید و بوم مدل کسب و کارتان را بیاورید!

بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas ابزار مدیریتی و کارآفرینانه استراتژیک است که به شما اجازه می‌دهد مدل کسب و کار خود را توصیف، طراحی و اختراع کرده یا آن‌ را به چالش کشیده و یا تغییر (چرخش یا Pivot) دهید. این بوم یک جدول است که بخش‌های مختلف یک محصول یا ایده شامل ارزش پیشنهادی، زیرساخت‌ها، مشتری‌ها و منابع درآمد را مشخص می‌‌کند.

در تعریف دیگری آمده است که این بوم، الگویی برای تدوین یک مدل برای کسب‌وکاری جدید یا ثبت مدل فعلی مورد استفاده در کسب‌وکار است. بوم مدل کسب‌وکار به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بتوانند با ترسیم تعامل میان بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود، فعالیت‌های خود را به شکلی هماهنگ به پیش ببرند.

بوم مدل کسب و کار برای اولین بار توسط الکساندر استروالدر (Alexander Osterwalder) معرفی شد. این جدول شامل بخش‌های مختلف یک ایده یا کسب و کار است.


مهمترین بخش یک شرکت جدید مدل کسب و کار آن است. یک مدل کسب و کار یک چارچوب یا نقشه راه سطح بالا شامل جزئیات خاص در مورد چگونگی راه‌اندازی موفق در بازار است. یک مدل بوم کسب و کار (Business Model Canvas) ابزاری قدرتمند است که می‌تواند توسط کارآفرینان برای پاسخ به سؤالات کلیدی مربوط با مدل کسب و کار آنها استفاده شود. از این رو بوم کسب و کار یک الگو یا راهنمایی گرافیکی است که می‌تواند برای ثبت و توسعه ایده‌های مرتبط به راه‌اندازی کسب و کار استفاده شود. بخش‌های بوم مدل کسب و کار برای اطمینان از اینکه کارآفرینان همه فاکتورهای مهم مورد استفاده برای تعیین یک مدل کسب و کار مناسب را در نظر گرفته اند، ارائه می‌شود.

بوم کسب و کار چسیت

بوم کسب و کار یک ابزار استراتژیک و کارآفرینی است که به شما این امکان را می‌دهد مدل کسب و کار خود را توصیف، طراحی و اختراع کرده، به چالش بکشانید و یا تغییر دهید. بوم کسب و کار، مدل کسب و کار شما را به بخش‌های قابل درک تقسیم می‌کند که این بخش‌ها شامل شرکای اصلی، فعالیت‌های کلیدی، منابع اصلی، ارزش پیشنهادی، روابط مشتری، کانال‌ها، بخش(های) مشتری، ساختار هزینه و جریان درآمد می‌باشند.

اهداف بوک کسب و کار

با عمیق‌تر شدن به این عناصر شرکت خود، می‌توانید بشناسید و بر روی ناحیه‌هایی که می‌توانند بهبود یابند، کار کنید. همچنین مسیرهای مشخصی را برای چگونگی ساختن استراتژی نوآوری سازمانی شما نشان می‌دهد. درک کردن بهتر کسب و کارتان هرگز آسیبی نمی‌زند؛ این بوم به شما کمک می‌کند اهداف‌ خود را به تیم‌تان منتقل کنید، همچنین به مشتریان کمک می‌کنند که متوجه شوند چرا باید با شما کار کنند و نیز کمک می‌کند که تمرکز کنید چه کاری کسب و کار شما انجام می‌دهد و برای موفقیت آن در آینده چه کاری باید انجام دهید. در ادامه بخش‌های مختلف بوم مدل کسب و کار را بیان می‌کنیم.

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

بخش‌های مختلف بوم مدل کسب و کار

1- شرکای اصلی (Key partners)

این بخش هم برای سازمان‌های استارآپ و هم برای سازمان‌های موجود جهت ایجاد همکاری با شرکا ممکن است مهم باشد. اطلاعات ضروری با دانستن اینکه چه شرکایی باعث ایجاد رابطه ارزشمندی می‌شوند مورد نیاز است. مشارکت‌های کلیدی، شبکه ارائه‌دهندگان و شرکایی را تشریح می‌کند که یک مدل کسب و کار را ایجاد می‌کنند. مشارکت در بسیاری از کسب و کارها برای بهینه‌سازی مدل‌های کسب و کار، کاهش ریسک یا بدست آوردن منابع ضروری است. مشارکت عموما می‌تواند به همکاری‌های استراتژیک بین غیر رقیب، مشارکت استراتژیک بین رقبا، اقدام مشترک برای توسعه کسب و کارهای جدید و روابط خریدار و تأمین کننده تقسیم شود.

2- فعالیت‌های کلیدی (Key Activities)

فعالیت‌های کلیدی مهمترین مواردی را توصیف می‌کنند که یک شرکت باید برای ایجاد مدل کسب و کار خود انجام دهد. آنها می‌توانند فعالیت‌هایی را برای ایجاد و ارائه ارزش پیشنهادی، دسترسی بازارها، حفظ روابط مشتری و کسب درآمد باشند. دسته‌بندی‌های کلی برای فعالیت‌های کلیدی شامل تولید، حل مشکل و پلتفروم/شبکه می‌باشد.

3- منابع اصلی (Key Resources)

منابع اصلی مهمترین دارایی‌ها را در یک شرکت توصیف می‌کند که یک مدل کسب و کار ایجاد می‌کند. اینها به طور کلی شامل منابع فیزیکی (مانند ساختمانها، وسایل نقلیه و غیره)، منابع فکری (مثلا برندها، مشارکتها، دانش اختصاصی و غیره)، منابع انسانی (به عنوان مثال کارمندان) و منابع مالی (مانند پول نقد، خطوط اعتباری و غیره) می‌باشند.

4- ارزش پیشنهادی (Value Propositions)

ارزش‌های پیشنهادی مجموعه‌ای از محصولات و خدماتی را نشان می‌دهد که ارزشی برای بخشی از مشتریان خاص ایجاد می‌کند. ارزش‌های پیشنهادی ممکن است کمی (مانند قیمت، سرعت خدمات) یا کیفی (مانند طراحی، تجربه مشتری) باشد.

5- روابط مشتری (Customer Relationships)

روابط مشتری انواعی از روابطی را که یک شرکت با بخش‌های خاص مشتری شروع می‌کند را توصیف کرده و می‌تواند از روابط شخصی تا روابط کاملا اتوماتیک تغییر کند. روابط مشتری یک مسئله اصلی در تعیین کلی تجربه مشتری است.

6- کانال‌ها (Channels)

کانال‌ها چگونگی ارتباط یک شرکت را توصیف می‌کنند و به بخش‌های مشتری خود دسترسی دارد تا پیشنهاد ارزش آنها را تحویل دهد. به عبارت دیگر، شرکت می‌تواند ارزش پیشنهادی را از طریق کانال‌های توزیع مختلفی به مشتریان برساند. اینها کانال‌ها‌ی رابطی بین شرکت و مشتریان هستند و می‌توانند ارتباط، توزیع و فروش را شامل شوند.

7- بخش مشتری (Customer Segments)

گروه‌های مختلفی از افراد یا سازمان‌ها را تعیین می‌کند که اهداف سرمایه‌گذاری برای دستیابی و خدمت کردن را دارند. بخش‌های مشتری را می‌توان بر اساس خواسته‌ها و ویژگی‌های مختلف به زیر مجموعه‌هایی تقسیم کرد؛ در صورتی که نیازهای آنها مورد نیاز باشد و توجیه کننده یک پیشنهاد مشخص باشند (به عنوان مثال آنها از طریق کانال‌های مختلف دسترسی پیدا می‌کنند، و نیاز به انواع مختلفی از روابط دارند، آنها سودمندی‌های مختلف قابل توجهی دارند یا مایل به پرداخت هزینه‌های مختلف جنبه‌های پیشنهاد هستند).

8- ساختار هزینه (Cost Structure)

ساختار هزینه، کل هزینه‌های متحمل شده برای اجرای یک مدل کسب و کار را توضیح می‌دهد؛ به عنوان مثال در ایجاد و ارائه ارزش، حفظ روابط مشتری و تولید درآمد. ساختار هزینه می‌تواند به هزینه‌های ثابت، هزینه‌های متغیر، اقتصاد مقیاس (کاهش هزینه با افزایش تعداد) و اقتصاد محدوده (کاهش هزینه با افزایش محدوده کاری) تقسیم شود.

9- جریان درآمد (Revenue Streams)

جریان درآمد توصیف می‌کند که چگونه یک شرکت پول نقد را از هر بخش مشتری تولید خواهد کرد. جریان درآمد باید در نظر بگیرد (حساب کند) که چه تعداد از مشتریان مایل به پرداخت ارزشی که شرکت ارائه می‌دهد، خواهند بود. دو نوع اصلی از جریان درآمد وجود دارد: درآمدهای حاصل از پرداخت‌های مشتری در یکبار و درآمدهای دوره‌ای از پرداخت‌های در حال انجام.
همه اعضای تیم مدیریت می‌توانند کمک زیادی به بوم مدل کسب و کار داشته باشند. با اصلاح مدل بوم کسب و کار در ورق بزرگ کاغذ، اعضا می‌توانند جلسات مشکل گشایی با هم داشته باشند، در مورد دسته‌بندی‌ها و ابراز نظراتشان فکر کنند. از این رو یک تصویر خوب و عینی از سازمان را ایجاد می‌کند، هر گونه ایده جدید می‌تواند بلافاصله مورد بحث قرار گیرد و احتمالا بطور خاص آن را توسعه دهند. بنابراین براحتی می‌توانید هفته ها یا حتی ماه‌ها بر روی بوم کسب و کار خود وقت بگذرانید. استفاده از این مدل به شما این امکان را می‌دهد تا هرگونه مسائل احتمالی را که بین شما و آینده ای موفق وجود دارد، بسازید.

چگونه بوم مدل کسب و کار بنویسیم

بوم مدل کسب و کار شامل 9 بخش اصلی است که در اینجا به شرح آنها خواهیم پرداخت.

  • بخش مشتریان: در این بخش، همان طور که از نام آن مشخص است، شما مشتریان ‌تان را که بر اساس یک سری ویژگی ‌ها هدف قرار داده‌اید، معرفی می‌کنید. برای این کار شما باید پرسونای مشتری را نوشته باشید.
  • ارزش پیشنهادی: اکنون باید مشخص کنید که شما چه ارزشی به مشتریانتان ارائه می کنید. چه مزیتی نسبت به رقبا پیشنهاد می کنید که شما را نسبت به آنها ترجیح دهند. پیشنهادهایی مانند قیمت خوب، راحتی، سرعت و کیفیت.
  • کانال های توزیع: چگونه می خواهید کالا یا خدمات یا هر نفع دیگری که برای مشتری خواهید داشت، به او برسانید؟ توزیع کالای شما چگونه خواهید بود؟ از چه کانالی این خدمات را به مشتری ارائه خواهید کرد؟
  • ارتباط با مشتری: باید مشخص کنید که چگونه قرار است با مشتری ارتباط داشته باشید و چگونه می‌خواهید این ارتباط را حفظ کنید؟
  • جریان درآمد: قرار است استارت آپ شما چگونه از هر گروه از مشتریان درآمد داشته باشد؟ حق اشتراک؟ حق سرویس؟ حق استفاده از مجوز؟
  • منابع اصلی کسب و کار: تا اینجا شما یک سری از ارزش‌ها، شامل خدمات و محصول و سایر منافعی را که قرار است به مشتری برسانید، تعریف کرده اید. حالا برای تحقق این ارزش‌ها برای مشتری به چه منابع اصلی و ضروری مالی، انسانی، تجهیزات و غیره نیاز دارید؟
  • فعالیت ‌های اصلی: برای این که ارزش‌هایی را که به مشتریان تعهد کردید را به ارمغان بیاورید؛ اصلی‌ترین فعالیت‌هایی را که باید انجام بدهید کدام اند؟
  • شرکای کلیدی: قرار است با چه کسب و کارهایی و در چه زمینه‌هایی و چگونه شراکت داشته باشید؟
  • ساختار هزینه‌ها: به این قسمت برای راه‌اندازی، بقا و توسعه کسب و کارتان نیاز دارید. این هزینه ها به سه دسته تقسم می شوند. آنها را مشخص کنید، تا بوم کسب و کار شما تکمیل شود.
    • هزینه‌های یک ‌باره: مثل خرید نرم‌افزار
    • هزینه‌های ثابت: مثل حقوق کارمندان
    • هزینه‌های متغیر: مثل هزینه تبلیغات

در انتها یک نمونه بوم کسب و کار را مشاهده می کنید که می توانید از آن برای تدوین بوم مدل کسب و کار خود استفاده کنید.

بوم مدل کسب و کار یا ماتریس کانوس چیست؟

سخن پایانی

بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو و همچنین تبلیغات گوگل ادوردز از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید. شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد.


[ بازدید : 180 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

نقشه سایت (sitemap) چیست؟

سه شنبه 26 آذر 1398
11:23
bagher


نقشه سایت (sitemap) چیست؟

نقشه سایت یا سایت مپ یک فایل متنی است که دربردارنده تمام آدرس های موجود در سایت می باشد. وجود سایت مپ باعث می شود که روبات های گوگل و سایر موتورهای جستجو سایت شما را بهتر شناسایی نمایند و از ایجاد تغییرات در صفحات قدیمی و یا افزودن صفحات جدید مطلع شوند. نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند. به عبارت دیگر، اطلاعات جزئی در مورد محتوای وبسایت شما را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند. با اینکه sitemapها عمدتا برای بهبود روند شاخص وب‌سایت شما توسط موتورهای جستجو استفاده می‌شوند اما می‌توانند دسترسی به صفحات خاص را فراهم کنند. به عنوان مثال صفحاتی که توسط منو‌های شما در دسترس نیستند می‌توانند توسط موتورهای جستجو در صورتی‌که شما بخواهید ایندکس شوند. نقشه سایت اثری روی روش ربات های خزنده (Crawler) بر شاخص صفحه سایت ندارد، اما می‌تواند دید و دسترسی محتوای شما را افزایش دهد. به این توجه داشته باشید که داشتن sitemap روی وبسایت خود تضمین نمی‌کند که صفحات ایندکس خواهد شد و در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند اما با داشتن آن شانس بیشتری خواهید داشت.

نقشه سایت - سئو

تبلیغات درون متنی/

اگر تمایل دارید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت ارزان کنید پیشنهاد می کنم ابتدا مقالات مربوط به تفاوت طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی را مطالعه کنید. من به شما پیشنهاد می کنم خدمات طراحی سایت پیام آوا را برای این کار نگاه کنید. شرکت پیام آوا بهترین و با کیفیت ترین خدمات طراحی سایت را در قالب طراحی سایت ارزان و مقرون به صرفه به شما ارائه می کند.

تبلیغات درون متنی

انواع سایت مپ (Sitemap ) کدامند؟

Sitemap مبتنی بر دو نوع HTML و XML می‌باشد. هر کدام از آنها دارای ارزش و استفاده مختلف برای بهینه‌سازی موتور جستجو هستند. نقشه سایت HTML در درجه اول برای دسترسی کاربران به ساختار سایت شما طراحی شده است. نقشه سایت XML منحصرا تضمین می‌کند که خزنده‌های موتور جستجو URLهای لیست شده بر روی سایت را ایندکس کنند. هر sitemap دارای نقاط قوت و ضعف برای استفاده در سئو هستند. بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم.

1- نقشه سایت XML

از آنجا که نقشه‌های سایت XML آسانتر هستند و به طور معمول به درک کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارند ابتدا به توضیح اینها می‌پردازیم. XML مخفف Extensible Markup Language یا زبان نشانه‌گذاری قابل توسعه می‌باشد. این نقشه سایت مشابه HTML است و توسط بدنه حاکم مشابهی تعریف می‌شود؛ اما برای ارسال محتوای کل سایت به موتورهای جستجو باید دارای فرمت نقشه سایت XML باشد تا خواندن آن برای موتورهای جستجو قابل درک باشد؛ در حالیکه HTML در درجه اول برای نشانه‌گذاری فایل‌های متن با قالب‌بندی و تگ‌های لینک‌دهی برای ایجاد اساس صفحات وب استفاده می‌شود، بنابراین برای ایجاد یک نقشه سایت دیداری و قابل درک برای کاربران استفاده می‌شود. XML به طور معمول برای لیست‌های URLها و اطلاعات مرتبط با آنها استفاده می‌شود.
یک نقشه سایت XML یک نوع لیست نشانه‌گذاری شده با XML است به طوریکه موتورهای جستجو می‌توانند به آسانی اطلاعات را درباره URLها بگیرند تا سایت ایجاد شود. در شکل زیر یک نقشه سایت XML نشان داده شده است.

نقشه سایت XML

موتورهای جستجو و خزنده‌های دیگری هستند که تنها از نقشه سایت XML استفاده می‌کنند. برای سئو، یک نقشه سایت XML یک احضاری برای خزنده URLهای لیست شده است. این یک راه درخواست موتورهای جستجو برای بررسی سایت (crawl) و ایندکس صفحات لیست شده می‌باشد.
برخی از محدودیت‌های مهم برای نقشه سایت XML وجود دارد:
• نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری (indexation) را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند.
• نقشه‌های سایت XML اعتبار سایت (authority) را منتقل نمی‌کنند؛ URLهای لیست شده لینک اعتبار سایت را مانند لینک HTML بر روی وبسایت شما قبول نمی‌کنند.
نقشه‌های سایت XML در بهبود رتبه‌بندی ارزش زیادی ندارند. اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد. آن صفحه ممکن است ایندکس شود اما اعتبار سایتی را ندارد که لینک‌های HTML به صفحه منتقل می‌کنند.

مزایای داشتن نقشه XML:
داشتن نقشه سایت بر روی وبسایت اطلاعات بیشتری را به موتورهای جستجو منتقل می‌کند. بنابراین با ایجاد نقشه سایت، اتفاقاتی که برای سایت شما خواهد افتاد عبارتند از:

  • همه URLها از سایت شما لیست می‌شوند، و این حاوی صفحاتی است که نمی‌توانستند توسط موتور جستجو پیدا شوند.
  • موتورهای جستجو صفحات را در الویت قرار می‌دهند در نتیجه زودتر مورد بررسی (crawl) قرار می‌گیرد. شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند.
  • اطلاعات موقت ارائه می‌کند. همچنین شما می‌توانید دو تگ (برچسب) اختیاری دیگر را قرار دهید تا اطلاعات اضافی دیگر به موتورهای جستجو برای کمک به آنها جهت بررسی وبسایت شما منتقل شود. ابتدا بر چسب lastmod>> به موتورهای جستجو اطلاع می‌دهد یک صفحه آخرین تغییرات را کرده است و بعد برچسب می‌گوید هر چند وقت یکبار یک صفحه احتمالا تغییر می‌کند. به عبارت دیگر آخرین تاریخ ویرایش و نرخ ادیت صفحه را اطلاع می‌دهد.
  • به شما اطلاعاتی از مرکز وبمستر گوگل می‌دهد؛ شما می‌توانید برای مثال به فعالیت ربات گوگل دسترسی یابید.

2- نقشه‌های سایت HTML

از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر (footer) لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود. بنابراین هم توسط کاربر و هم توسط موتور جستجو دیده می‌شود. برای وبسایت‌های با تعداد صفحات کم به علت آسانی بهتر است از HTML sitemap استفاده شود.

نقشه های سایت HTML

نقشه سایت HTML اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند و این سایت مپ نسخه‌ای از متن با نمای کلی site navigation می‌باشد. متن پیوندی در نمای کلی به صفحه‌ای که آن رفرنس شده لینک شده است. این نقشه سایت همچنین می‌تواند به فرمت XML ایجاد شود و به موتور جستجو ارسال شود بنابراین آنها می‌تواند به طور مؤثرتر وبسایت را بررسی (crawl) کنند. با استفاده از نقشه سایت از هر صفحه موجود در وبسایت آگاه شده از جمله هر گونه URLهایی که از طریق فرایند خزنده نرمال توسط موتور جستجو شناسایی نمی‌شوند. نقشه‌های سایت مفیدند اگر شما دارای سایتی با محتوای پویا هستید، همچنین دارای سایتی جدید و اینکه زیاد به آن لینک نشده و یا حاوی مقدار زیادی محتوای آرشیو شده است که به خوبی لینک نشده است.

تاثیر نقشه سایت بر سئو چیست؟

نقشه‌های سایت از این جهت برای سئو اهمیت دارند که باعث می شوند روباتهای موتورهای جستجو بتوانند سریع تر صفحات سایت شما پیمایش کرده و مطالب سایت شما را ایندکس کنند، از طرف دیگر اگر محتوایی را ویرایش کنید، خزنده ها سریعتر متوجه این تغییر می شوند و امکان ایندکس کردن تصاویر و ویدئوها به صورت مجزا وجود خواهد داشت. زمانیکه شما یک نقشه سایت ایجاد می‌کنید، و مثلا آن را به ابزار وبمستر گوگل ارسال می‌کنید گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را بررسی (crawl) کند. اگرچه افراد معمولا گیج می‌شوند که چه زمانی از کدام نقشه سایت بهتر است استفاده کنند، این بستگی به هدف وبسایت شما دارد. یکی از تفاوتهای اصلی بین این دو در چگونگی crawl گوگل (بررسی اطلاعات توسط رباتهای موتورهای جستجو) روی وبسایت است.
توضیح ساده این است که در درجه اول XML برای موتورهای جستجوست در حالیکه HTML برای کاربران نوشته می شود. یک پروتکل نقشه سایت XML به طور خاص برای spiderهای موتور جستجو در نظر گرفته می‌شود. به صورت ریشه‌ای XML فایلی است که حاوی همه فعالیت‌های پشت صحنه بر روی وبسایت است. نه تنها URL اصلی سایت، بلکه همه URLهایی که در داخل سایت همراه با متا دیتا در ارتباط است. به طور کلی مزایای داشتن نقشه سایت بر سئو در افزایش سرعت و نیز شانس ایندکس شدن مطالب سایت در موتورهای جستجو می‌باشد. همچنین باعث افزایش ورود کاربران و جذب کاربر از جستجوگرها به وبسایت شما می‌شود. بنابراین می‌تواند یکی از معیارهای مهم در سئو سایت باشد.

فایل ایندکس نقشه سایت (Sitemap index file) چیست؟

نقشه سایت (Sitemap) نباید زیاد سنگین شود. بهتر است بعد از ساخت نقشه آن را فشرده‌سازی کنید تا فضای بیهوده اشغال شده را از بین ببرید. حجم موردنظر برای این سایت مپ ها نباید بیشتر از 10 مگابایت باشد که این حجم برابر تعداد 5000 لینک یا آدرس است. اگر تعداد صفحات شما بیشتر از این تعداد یا این حجم شد باید ازsitemap index fileاستفاده کنید. با استفاده از فایل ایندکس نقشه سایت می‌توانید تا 50000 نقشه سایت در هر سایت مپ ایندکس خود ذخیره کنید.

تگ‌های استفاده شده در نقشه سایت (Sitemap)

  • تگ url : محتویات صفحه
  • تگ loc : لینک صفحات
  • تگ lastmod :اطلاعات تغییرات صفحه
  • تگ changefreq :بازه زمانی تغییرات صفحه
  • تگ priority :میزان اهمیت یک صفحه

شما می‌توانید با شناسایی این تگ‌ها و تغییرات کوچکی در آن‌ها اهمیت صفحاتتان را با توجه به فعالیت رقبا کم و زیاد کنید.


چگونه برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم؟

حالا که از اهمیت سایت مپ ها و نحوه تاثیر آنها بر سئو آگاه شدیم. این سوال پیش می آید که یک سایت مپ را چگونه ایجاد کنیم. همانطور که در بالا توضیح داده شد، در گوگل وب مستر نحوه ایجاد یک سایت مپ شرح داده شده است. در اینجا به روشهای دیگر ایجاد سایت مپ خواهیم پرداخت.

دانلود سایت مپ از یک سایت

برخی سایت ها به شما امکان میدهند که برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم. شما میتوانید به این سایت ها رفته و با ورود آدرس سایت و سایر مشخصات خواسته شده برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کرده و آنرا دانلود و در آخر هم در سرور خود بار گذاری کنید. سایت های رایگان و غیر رایگان بسیاری در سراسر وب به تولید سایت مپ اختصاص دارند. از معروف ترین این سایت ها میتوان به سایت xml-sitemaps.com اشاره کرد. این سایت بسیار ساده و با چند کلیک سایت مپ را برای شما ایجاد می کند. ایراد استفاده از این گونه سایت مپ ها در داینامیک نبودن آنها است. یعنی اینکه هر بارکه بخواهید یک صفحه را به سایت خود اضافه کنید باید یک سایت مپ جدید دانلود و جایگزین سایت مپ قبلی کنید.

استفاده از پلاگین های سایت مپ ساز

با توجه به نوع سیستم مدیریت محتوا سایت خود میتوانید پلاگین های رایگان و غیر رایگان بسیاری بیابید که بسادگی یک نقشه سایت ایجاد می کنند. تعداد این پلاگین ها بقدری است که نامبردن آنها خود چندین و چند صفحه خواهد شد. بنابراین بهترین راه برای یافتن پلاگین دلخواه خود این است که، در پنل مدیریت سایت خود در قسمت دانلود پلاگین ها بدنبال پلاگین های مربوطه جستجو کرده و با توجه به میزان محبوبیت و توضیحات پلاگین آن را دانلود و استفاده کنید. از مزایایی این روش داینامیک بودن سایت مپ و عدم نیاز به دانلود مداوم یک نسخه جدید از نقشه سایت است.

برنامه نویسی برای ایجاد سایت مپ

همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند. زبان XML بسیار شبیه به HTML است و یک زبان برنامه نویسی مانند ASP یا PHP براحتی میتواند مطابق استاندارد برای شما یک فایل XML ایجاد کند. برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر. مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد. شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید.

ارتباط بیش از حد صفحات در سایت مپ ممنوع

گاهی وقتی به کاربران میگوییم که باید صفحات به هم مرتبط باشند ، از همه صفحات به همه صفحات لینک های بی دلیل ایجاد می کنند. بطور مثال مقاله آموزش فیزیک را به خاطره آشپزی در بخش بلاگ سایت مرتبط می کنند. اینکار نه تنها مفید نیست، بلکه مضر نیز هست. موتورهای جستجو و کاربران باید بتوانند ارتباط بین صفحات را بیابند، با پیچیدگی بیهوده ارتباط بین صفحات، امکان یافتن ارتباطات برای کاربران و موتورهای جستجو سخت خواهد شد.

ارتباط صفحات در سایت مپ

عدم توان یافتن نقشه سایت در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو درپوشه اصلی سایت شما به دنبال فایل Sitemap.xml جستجو می کنند.اگر نقشه سایت را با آدرس دیگری ذخیره کرده اید میتوانید در گوگل وب مستر این آدرس را به گوگل معرفی کنید، تا گوگل بتواند نقشه سایت را بیابد. از صفحه اصلی سایت به سایت مپ خود لینک بدهید. این کار علاوه بر اینکه به ساده تر یافته شدن سایت مپ کمک می کند. تجربه کاربری خوشایندتری، برای کاربران به همراه دارد. بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند.

نحوه انتخاب صفحات و پست ها برای افزودن به نقشه HTML

اگر نخواهید که تمام صفحات سایت در نقشه HYML قرار داشته باشد. این صفحات را حتما در نقشه سایت نگه دارید. صفحه درباره ما ، تماس با ما ، پستهای جدید، آرشیو پست ها ، اخبار جدید و آرشیو خبر، به این ترتیب علاوه بر ساده تر شدن صفحه سایت مپ به کاربران امکان میدهید، که با رفتن به صفحات آرشیو سایر مطالب منتشر شده را نیز مطالعه کنند. می توانید ساختار درختی یک سایت مپ را در نسخه HTML بصورت گرافیکی پیاده کنید. با کمک کتابخانه های جاوا اسکریپت این ساختار درختی میتواند از جذابیت های گرافیکی بیشتری نیز استفاده کند. به یاد داشته باشید که کاربران برای دسترسی به تمام سایت وارد صفحه نقشه سایت میشوند. بنابراین هنگام حذف یک صفحه و یا یک دسته بندی خاص، از سایت مپ مطمئن باشید که آن صفحه یا دسته بندی مورد نظر کاربران نباشد. برخی سایت ها در سایت مپ نسخه HTML صفحاتی را که از منو قابل دسترس هستند را از نقشه سایت حذف می کنند مثلا دسته بندی هایی مانند مقالات ، اخبار و غیره را از سایت مپ حذف می کنند. این سایت ها گمان می کنند که کاربران اگر بخواهند وارد این دسته بندی ها شوند، از گزینه های مربوطه در منو براحتی می توانند وارد این صفحات شوند. این طرز تفکر کاملا غلط است. تجربه کاربری به کاربران میگوید، که از نقشه سایت میتوانند براحتی به تمام سایت شما دسترسی داشته باشند. اگر شما صفحه یا دسته بندی خاصی را از نقشه حذف کنید. بسیاری از کاربران گمان خواهند کرد که آن صفحات و یا دسته بندی ها اصلا در سایت شما وجود ندارند.

بسیاری از کاربرانی که به صفحه سایت مپ مراجعه می کنند. هدفشان اطمینان از وجود و یا عدم وجود یک صفحه یا یک دسته بندی خاص است و با عدم مشاهده آن وقت خود را صرف جستجو در منو سایت نخواهند کرد. شاید با خود بگویید این امر که کاملا مشخص و واضح است و نیازی به تفسیر ندارد. ولی حقیقت این است که این اشتباه در بسیاری از سایت های شرکت های طراحی سایت نیز مشاهده میشود و این موضوع نشاندهنده آن است که بسیاری از کاربران حرفه ای سایت نیز به آن بی توجه بوده اند.

نحوه اضافه کردن نقشه سایت (Sitemap) به گوگل

اضافه کردن نقشه سایت در وب مستر تولز این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد که علاوه بر معرفی به گوگل خطاهای نقشه را به شما بازگو کند و این خطاها را رفع کنید.

برای اضافه کردن نقشه سایت به وب مستر تولز مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا به Google webmaster tools بروید.
  2. به آدرس optimization بروید.
  3. Sitemapsرا انتخاب کنید.
  4. در سمت راست گزینه‌ای را مشاهده می‌کنید به نام add sitemaps
  5. با وارد کردن آدرس URL سایت در این قسمت ، به‌راحتی نقشه سایتتان را وارد webmaster tools کرده‌اید.

تبلیغات میان متنی

شرکت پیام آوا خدمات طراحی سایت تهران و سئو را با مناسب ترین قیمت به شما ارائه می دهد. بازاریابی و تبلیغات به رکن اساسی جامعه امروز ما تبدیل شده است. تبلیغات گوگلبرای موتورهای جست و جو و همچنین سئو و بهینه سازی سایت از جمله مهمترین روش ها برای بیشتر دیده شدن سایت شما به حساب می آید.

تبلیغات میان متنی


[ بازدید : 189 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / صنعت امنیت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]