واتر مارک (WATERMARK) در دوربین مدار بسته

شنبه 2 بهمن 1400
14:41
bagher



واتر مارک (WATERMARK) در دوربین مدار بسته

واترمارک در دوربین مداربسته: امروزه استفاده از دوربین های مداربسته در مکان های مختلف شهرها به حدی گسترده شده است که به راحتی در هر فضایی می توان انواع دوربین های مداربسته نصب شده را ببینیم. از سوی دیگر همه ما می دانیم که تصاویر ضبط شده توسط دوربین های مداربسته می تواند در دادگاه ها مورد استناد قرار گیرد و مجرمین نیز با تصاویر همین دوربین ها به سزای اعمالشان می رسند. اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که دادگاه چگونه از اصل بودن تصاویر دوربین مدار بسته مطمئن می شود؟ چگونه می توان فهمید که تصاویر دوربین مداربسته دستکاری نشده است؟

تکنولوژی واترمارک (WATERMARK) دقیقا برای همین موضوع توسعه یافته است. به عبارتی دقیق تر با استفاده از واترمارک (WATERMARK) دادگاه می تواند تشخیص دهد که تصاویر دوربین مداربسته دستکاری شده اند یا خیر و در نتیجه به راحتی اصالت تصاویر دوربین مداربسته قابل تشخیص است.

واترمارک WATERMARK

همانطور که در سطور قبل هم توضیحاتی ارائه کردیم، فناوری واترمارک در دوربین های مداربسته این امکان را به شما می دهد که در صورت تغییر و دستکاری تصاویر ضبط شده متوجه این جعل بشوید. در تعریف ساده واترمارک را به عنوان امضای دیجیتال دوربین ها می شناسند که بر روی فریم به فریم تصاویر دوربین، ثبت می شود. این امضا در اصل کدهای عددی است که بر روی تصاویر حکاکی می شود و تنها با استفاده از ابزارهای خاص پخش قابل رویت هستند.

روال استفاده از کد واترمارک دوربین مدار بسته به این صورت است که اگر تصاویر ضبط شده به شکل صحیح و بدون جعل و دستکاری مورد بررسی قرار گیرند، با استفاده از نرم افزارهای مختص همان دوربین مداربسته می توان صحت اصل بودن آن را تشخیص داد. حال اگر تصویر یا فریمی از تصاویر ضبط شده مورد دستکاری قرار گیرد کد واتر مارک تصاویر از بین رفته یا مخدوش می شود و از این طریق دستگاه قضایی می توانند جعلی بودن تصاویر را تشخیص دهند.

به طور کلی کدهای واتر مارک به دو دسته تقسیم می شوند:

کد تصویری

در این نوع، یک لوگو، عکس یا تصویر مشخص بر روی ویدئوی ضبط شده قرار داده میشود. این نوع از واتر مارک بیشتر جنبه مالکیت بر آن تصاویر را دارد و برای اثبات احراز اصالت تصویر سیستم نظارت تصویری مورد استفاده قرار نمی گیرد.

کد دیجیتال

در این نوع واتر مارک که برای اثبات احراز اصالت تصویر دوربین مدار بسته استفاده می شود. تمامی بیت های تصویر بررسی شده و یک کد جامع شامل تمامی زنجیره تصاویر تولید و بر روی آن درج میشود. هنگام برسی مجدد واتر مارک تصاویر توسط نرم افزار خاص این کار مجددا تمامی بیت های تصویر بررسی شده و واتر مارک (کد دیجیتال) تولید میشود، در صورتی که این کد با واتر مارک اولیه فرق داشته باشد، به معنی دستکاری تصاویر ضبط شده است.

1. سیستم امنیتی چیست فروشگاه خانه هوشمند اسمارت سکیوریتی شهر هوشمند


[ بازدید : 150 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / تجهیزات حفاظت تصویری / صنعت امنیت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تکنولوژی / اخبار تکنولوژی . دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]